1. Bedrijfsgegevens
a. Bedrijfsnaam
RSTELECOM
b. Contactpersoon: John Hoet
c. Hoofdnummer: +31 (0)653745804
d. Opmerkingen
2. Huidige telefoniestructuur
Type Aansluiting
Postcode
Telefoonnummer(s)
Huidige bestemming
Planning toekomst
3. Randapparatuur
a. Wat is het aantal faxmachines in uw onderneming?
b. Wil u alle faxnummers behouden?
c. Wil u uw fax omzetten naar Fax2Mail en/of Mail2Fax?
d. Zo ja, welk e-mailadres wil u daarvoor gebruiken? ja FAXNUMMER
e. Heeft u alarmsystemen? Ja - op (PSTN)
f. Heeft u frankeermachines? Nee
g. Heeft u elektronische deuropeners etc.?
h. Eventueel met intercom? Nee
4. Infrastructuur
a. Wie levert de internetverbinding?
b. Welke snelheid heeft de internetverbinding?
c. Is deze verbinding dedicated voor VoIP?
d. Indien RST internet levert, moet het gehele netwerk van de klant op deze internetverbinding worden aangesloten?
Klant of wij
Download (Mb/sec) : 30 Mbit
Upload (Mb/sec) : 3 Mbit
e. Zijn er genoeg vrije poorten om telefonie te patchen op de switch?
f. Zijn er genoeg vrije LAN aansluitpunten op iedere werkplek?
g. Worden de PC’s via de telefoons aangesloten op het LAN? Ja
o ja - als we huidige netwerkkabels voro pc gebruiken; nee indien niet -> oplossing: kabels moeten gelegd worden. Ja 1000Mb
h. Is de switch voorzien van PoE (Power over Ethernet?
i. Is er op iedere (telefonie)werkplek een vrij stopcontact beschikbaar? Ja/nee | Ja/nee
j. Wat is uw externe IP adres?
5. Opnemen externe gesprekken
Gesprekken worden standaard niet opgenomen.
Geen opname aub.
6. Nummerplan: Doorloop de drie stappen
Stap 1: Gebruikers en toestelnamen benoemen
Iedere gebruiker krijgt een driecijferig intern nummer toegewezen. Geef eventueel ook aan welk (van buiten aankiesbaar) netnummer bij de gebruiker hoort! Gebruiker
Nummers
Uitgaand nummer (nummerweergave)
Type toestel (Bellen via PC/headset, vast toestel, draadloos/DECT, mobiele APP)
Optie
(bijv. voicemail, overloop, zichtbaarheid gesprekken, beheerrechten andere gebruiker)
Stap 2: Algemene aansluitingen benoemen (bijv. afdelingen)
Aansluiting
(hoofdnummer en/of afdelingen)
Gebruikers
(toestellen waar telefoon overgaat)
Overloop
(externe gesprekken na xx seconden doorschakelen)
Optie (bijv. keuzemenu, wachtrij, voicemail, zichtbaarheid gesprekken, beheerrechten andere gebruiker, 2e overloop)
Stap 2a: Indien een keuzemenu gewenst is
Keuzemenu
(Geef per keuzetoets de gewenste tekst aan indien u wenst dat RST de tekst voor jullie inspreekt. Indien u zelf de tekst inspreekt hoeft u alleen het geluidsbestand in mp3 formaat aan te leveren)
Gebruikers/Aansluiting
(toestellen waar telefoon overgaat)
Toets 1:
INKOMEND
Toets 2:
Toets 3:
Toets 4:
Stap 3: Nummerplan na sluitingstijd / dagstand schakelingen
a. Is er behoefte aan verschillende routeringen gedurende de dag?
Ja (speeddial KNOP) voor antwoordapparaat)
b. Is er behoefte aan een automatische doorschakeling naar een ander nummer buiten werktijd?
c. Is er behoefte aan een automatische doorschakeling naar een antwoordapparaat buiten werktijd?
d. Spreekt u zelf de gewenste tekst in?
e. Wij willen dat RST de tekst inspreekt.
TIP: maak gebruik van een generieke meldtekst die zowel op gewone als op feestdagen gebruikt kan worden!
f. Moet de beller na een pieptoon een voicemail in kunnen spreken? nee
ja (ga verder met stap 3d)
o ja, lever deze dan aan in MP3/M4A formaat mailbox gestuurd dan ? NEE:
KLANT SPREEKT ZELF IN MET SPEEDDIALTOETS
(SPEEDDIALTOETS AANMAKEN RST
ja, buiten kantooruren en bij feestdagen: salesdesk@avf.dehon.com EN indien de "UIT-HUIS knop" is ingedrukt die dag en nachtstand inschakeld/uitschakeld
UITHUISKNOP = SPEEDDIAL KNOP
g. Dag-/nachtstand rooster
Buiten de openingstijden zal de automatische routering plaatsvinden. Er gaan dan geen toestellen meer rinkelen maar men kan wel nog uitgaand bellen.
IS dit alleen voor het algemene nummer of geldt dit voor alle nummers in het nummerplan ?
Openingstijden Dag Van: Tot:
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
h. Willen jullie buiten bovenstaand rooster de schakeling ook handmatig uit kunnen voeren?
Handig voor als er geen regelmatig werkrooster is en/of tijdens feestdagen met een alternatief rooster.
ja
7. Aandachtspunten t.b.v. oplevering
- Voor installatie van Xelion telefoniesoftware dienen de werkstations/PC’s lokale installatierechten te hebben en moeten ze voorzien zijn van de meest recente JAVA versie.
- De instructie van de telefoniesoftware zal plaatsvinden aan één van de (hoofd)gebruikers. Deze kan vervolgens zijn collega’s instrueren (train de trainer principe).
Opmerkingen of vragen:
- Is de dag/nachtschakeling enkel voor het hoofdnummer of voor al de nummers of voor zelf in te stellen nummers ?
Antwoord : Hoofdnummer / voor lokale gebruikers nader te bepalen , de gebruikers met rechtstreekse kunnen zelf bepalen of ze zelf een zakelijke voicemail willen
- Kan een gebruiker zelf bepalen naar welk nummer er wordt doorgeschakeld bij bezet of "geen antwoord" op zijn telefoon ?
Antwoord: Doorschakelen naar hoofdnummer is het handigste , maar het is mogelijk voor ieder afzonderlijk
- pickup groep ?
Antwoord: Ja is mogelijk, ook verschillende groepen : bijv. Groep sales,finance etc
- Iedereen in een pickup groep als ook op de smartphone een melding komt dat een nummer in de groep gebeld wordt; anders moet er iets anders bedacht worden (bijvoorbeeld alleen de vaste telefoons)
Hoe en wanneer zien Smartphones dat er iemand in de pickup groep wordt gebeld ?
Antwoord: in een pickup groep sales bijv . wordt de call aangeboden aan de vrije aansluiting !
- Wachtmuziek bij doorverbinden: wij bepalen zelf wel de wachtmuziek
Antwoord : graag wachtmuziek van 20 seconden aanleveren
- kan iemand het principe van de wachtrijen uitleggen ? Ideaal zou zijn om een wachtrij te hebben op het hoofdnummer met de optie om er uit te springen via een toets (bijv 1) om dan op de voicemail te vallen.
Antwoord: Zie boven
Belangrijk is de "UIT HUIS" knop
Antwoord: wij maken een speeddial knop, die overruled de standaard dag en nachtstand)
8. Klant gaat de RST internverbinding gebruiken en zijn gehele netwerk wordt hierp aangesloten
Indien de klant de internetverbinding van RST Telecom zal gaan gebruiken voor data & VoIP en haar gehel netwerk hierop aansluit, zijn de volgende zaken van belang bij installatie.
a. Gebruikt de klant een eigen internetrouter?
yes
RST levert enkel de lijn die de voice gaat servicen
b. Wil de klant een eigen firewall inzetten achter onze router?
yes
c. Gebruikt de klant VPN apparatuur?
Ja, maar wij gebruiken de eigen verbinding voor internet
d. Indien RST de router levert, moeten er dan bestaande port-forwards worden overgenomen uit de oude router?
e. Wat is de huidige LAN IP setup en DHCP reeks?
Deze zelfde reeksen overnemen want dan hoeft er in de randapparatuur waarschijnlijk niet veel aangepast te worden
Wij wensen een vlan voor de telefonie apparatuur + ip-subnet: 10.31.101.x en vlan 5.
IP adres router/gateway:
10………… / 255.255.255.0
DIT NUMMERPLAN IS SAMEN MET …………. DOORGENOMEN
Maak jouw eigen website met JouwWeb